:: RETRO BUS ::


Přejdi na obsah

:: RETRO BUS :: Škoda RTO Lux


AUTOBUS ŠKODA RTO LUX






Rok výroby

1967

Výrobca

Liberecké automobilové závody Liberec

Motor

Radový 6 valec , diesel

Výkon

160 k.s. pri 1900 ot/min

Obsah

11 781 cm3

Max. rýchlosť

85 km/h

Počet miest

39 + 1

ŽIVOTOPIS VOZIDLA

Po dlhom hľadaní sa nám vďaka kamarátovi z Devínskej Novej Vsi podarilo nájsť celkom schopný autobus RTO v Stupave, ba dokonca dva kusy. Po krátkej obhliadke sme sa s majiteľom dohodli a v najbližšom čase začalo veľké sťahovanie autobusov do Nitry. Cesta bola náročná a nebezpečná, keďže RTO-čky boli v nie dobrom stave, dokonca jedna čiastočne rozobraná a bez okien. Naša dobrodružná púť bola náročná za plnej premávky cez celú Bratislavu. Počas tohto presunu sme dostali defekt na prednom kolese, neskôr sme koleso takmer stratili, ohli sme tyč na ťahanie a nakoniec sme zaplatili pokutu, kedže sme ťahali RTO bez ŠPZ a a TP. Po krátkom oddychu a vytriezvení z počiatočných neprijemností z presunu vyše 100 km od miesta A do miesta B sme sa pustili do renovacie jedného z autobusov. Renovácia bola náročná a zdĺhavá. Niekedy prešiel aj týždeň a za nami nebola vidieť takmer žiadna práca. Celkove bola renovácia fyzicky aj finančne náročná, no nakoniec všetko dobre dopadlo a po takmer 3 rokoch tvrdej práce sa dostavil výsledok, ktorý môžete obdivovať aj Vy.

Žiaľ, nepodarilo sa nám zistiť jeho minulosť. Nemáme žiadne informácie, kde jazdil.

VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE

Škoda 706 RTO (rámový trambusový osobný) je typ česko-slovenského autobusu, ktorý bol vyrábaný národným podnikom Karosa medzi rokmi 1958 až 1972. Bol predstavený v roku 1956 a vznikol modernizovaním karosérie Škody 706 RO. Karosa vyrábala autobus v prevedeniach MEX, MTZ, CAR a LUX, ale vyrábali sa aj špeciálne typy - pojazdné predajne atd.

Škoda 706 RTO je jeden z najtypickejších autobusov československej histórie, dizajn karosérie bol navrhnutý dizajnérom Otakarom Diblíkom, ktorý bol za svoje dielo niekoľkokrát ocenený aj v krajinách západnej Európy (medzinárodná výstava v Bruseli). Vďaka svojmu tvaru autobus 706 RTO bol tiež prezývaný "vajíčko" alebo "uhorka".

Lux - verzia pre diaľkovú dopravu, autobusy boli používané na diaľkových, vnútroštátnych aj medzinárodných linkách. Má jedny mechanické dvere. Sedadlá majú pružinami perované vankúše, sklápacie operadlá a lakťové opierky. Za sedadlami sú sieťky na malé veci a popolníky. Sedadlá a steny sú čalúnené.


Zpět na obsah | Zpět na hlavní nabídku
TOPlist